Analiza ankete učenika JU Četvrte osnovne škole Brčko distrikt BiH
JU Četvrta osnovna škola Brčko sprovela
je online anketu među svojim učenicima čime je željela ispitati mišljenja o cjelokupnoj
novonastaloj situaciji, održavanju online nastave te koliki je psihološki
uticaj same izolacije na djecu.
Cilj
ispitivanja je bio dobiti informacije koje bi olakšale daljnje izvođenje online
nastave, ali isto tako i podatke koliko je učenicima potrebna pomoć u određenim područjima i u
kojem području se slabije snalaze kako bi im se pružila dodatna podrška. Anketa
je bila anonimna i sprovedena je na uzorku od 142 učenika od V do IX razreda.
IZVOĐENJE ONLINE NASTAVE
Veći broj
ispitanih učenika (61,2%) izjasnio se da su u potpunosti zadovoljni
ovakvim načinom izvođenja online nastave, prilično zadovoljnih (23,2%), nezadovoljnih
(15,6%), što je dobar pokazatelj nastavnicima da dobro odrađuju ovaj nimalo
lagan posao prenošenja znanja putem online nastave.
KOLIKO JE UČENICIMA TEŠKO PRATITI ONLINE NASTAVU?
Ponovo se
većina učenika izjasnilo (62%) da im nije uopšte teško pratiti online
nastavu, prilično teško (24,6%), a ostali učenici (13,4%)
najčešće se susreće sa problemima loše internet mreže.
KOLIKO VREMENA JE POTREBNO ZA ŠKOLSKE OBAVEZE?
Vrijeme
koje je učenicima potrebno za izvršavanje svih obaveza i zadataka koje dobiju
svakodnevno od svojih nastavnika je pokazatelj aktivnosti i rada učenika u
online nastavi. Procentualno (23,2%) potroši više od 3 sata dnevno, (32,4%) potrebno je 2 do 3 sata dnevno, (38,7%) učenika ostane 1 do 2 sata dnevnog
obavljajući školske zadatke i (5,6%) učenika kojima je potrebno manje od 1
sata za izradu svih zadataka. S obzirom da je veliki postotak učenika kojima je
potrebno i više od 3 sata dnevno za izradu svih zadataka, ovaj podatak nam je bitan u cilju rasterećenja i dodatne pomoći onim
učenicima kojima ovakav oblik nastave stvara opterećenje prilikom usvajanja
nastavnog gradiva. Najveći broj učenika, njih (31%) navodi da im najviše nedostaje direktna
komunikacija s nastavnicima, dok (21,8%) učenika smatra da im dodatno
opterećenje stvara obim gradiva koje dobijaju od nastavnika kao školske obaveze.
Predmeti
matematike, fizike, hemije i tehničko obrazovanje učenicima stvaraju najviše opterećenja jer im je
potrebna direktna komunikacija s nastavnicima kako bi mogli bolje usvojiti i
razumjeti nastavni sadržaj. Za ostale predmete po opterećenju su se izjasnili
da im nije teško pratiti i realizovati zadatke.
OPTEREĆENOST UČENIKA O
TRENUTNOJ SITUACIJI VEZANOJ UZ COVID-19 I ODAKLE DOBIJAJU NAJVIŠE INFORMACIJA O
PANDEMIJI
Važno je
bilo od učenika dobiti i informacije o njihovoj trenutnoj upućenosti u stanje o
zarazi koronavirusom, načinu na koji dolaze do tih informacija te
emocionalno-psihološkim poteškoćama koje ova pandemija i trenutna izolacija kod
njih može prouzrokovati. Veći broj učenika
informacije o koronavirusu dobijaju putem televizije (40,1%),
internet (23,4%), zatim roditelja (19,7%), društvenih mreža (10,9%) i
ostali izvori informacija (5,9%). Ovaj podatak je bitan zbog preporuke
roditeljima da usmjeravaju djecu na potpune i tačne
informacije a koje se mogu dobiti samo od ljudi koji su zaduženi da brinu o
zdravlju, preporukama i sigurnosti građana u ovoj pandemiji koronavirusa. Neprovjerene
informacije pojačavaju osjećaj straha, tjeskobe i neizvjesnoti koje su i onako
već jednim dijelom prisutne kod učenika i njihovih roditelja.
Važno je
ponovno ovdje potaknuti roditelje da kvalitetno provode vrijeme sa svojom
djecom kod kuće, druže se i nadoknade možda neko vrijeme i period koji nisu
mogli imati ranije kao porodica jer su previše bili opterećeni poslom i drugim
svakodnevnim obavezama.
MIŠLJENJA O NAMA
Učenicima
je data mogućnost da sami navedu sve svoje prijedloge, komentare i pitanja u
vezi daljnjeg održavanja nastave na daljinu. U tom dijelu najviše učenika
navodi da se što prije želi vratiti u školske klupe njih (81,2%), među svoje
prijatelje i normalno školsko okruženje. „Sve mi nedostaje, jedva čekam da se
vratimo u školu da vidim prijatelje, nastavnike“. „Želim da ovo što prije
završi.“„Prije svega da vam kažem
hvala, hvala što ste u ovoj situaciji odlučili da nas vratite u školske klupe i
podstaknete nas da učimo. Hvala na velikoj hrabrosti i velikom snalaženju u
ovakoj situaciji. Vi ste veliki profesionalci jer ovakvih situacija vjerovatno
u studiranju nema. Vase zanimanje je najplemenitije, ponosna sam što imam takve
nastavnike, stručne saradnike i sve ostale učesnike školskog života. HVALA!“
Posljednjim
pitanjem učenici su i nama vratili optimizam. Svi se nadamo da će epidemija
koronavirusa završiti ubrzo i da će se život vratiti u normalu
kao što je bio i prije. Ali dok traje važno je paziti na to kako se osjećamo, kako
razmišljamo, da budemo odgovorni i da čuvamo svoje mentalno zdravlje.