Header Ads

Analiza ankete učenika JU Četvrte osnovne škole Brčko distrikt BiH




JU Četvrta osnovna škola Brčko sprovela je online anketu među svojim učenicima čime je željela ispitati mišljenja o cjelokupnoj novonastaloj situaciji, održavanju online nastave te koliki je psihološki uticaj same izolacije na djecu.

Cilj ispitivanja je bio dobiti informacije koje bi olakšale daljnje izvođenje online nastave, ali  isto tako i podatke koliko je učenicima  potrebna pomoć u određenim područjima i u kojem području se slabije snalaze kako bi im se pružila dodatna podrška. Anketa je bila anonimna i sprovedena je na uzorku od 142 učenika od V do IX razreda.


IZVOĐENJE ONLINE NASTAVE
Veći broj ispitanih učenika (61,2%) izjasnio se da su u potpunosti zadovoljni ovakvim načinom izvođenja online nastave, prilično zadovoljnih (23,2%), nezadovoljnih (15,6%), što je dobar pokazatelj nastavnicima da dobro odrađuju ovaj nimalo lagan posao prenošenja znanja putem online nastave.
KOLIKO JE UČENICIMA TEŠKO PRATITI ONLINE NASTAVU?
Ponovo se većina učenika izjasnilo (62%) da im nije uopšte teško pratiti online nastavu, prilično teško (24,6%), a ostali učenici (13,4%) najčešće se susreće sa problemima loše internet mreže.
KOLIKO VREMENA JE POTREBNO ZA ŠKOLSKE OBAVEZE?
Vrijeme koje je učenicima potrebno za izvršavanje svih obaveza i zadataka koje dobiju svakodnevno od svojih nastavnika je pokazatelj aktivnosti i rada učenika u online nastavi. Procentualno (23,2%) potroši više od 3 sata dnevno, (32,4%) potrebno je 2 do 3 sata dnevno, (38,7%) učenika ostane 1 do 2 sata dnevnog obavljajući školske zadatke i (5,6%) učenika kojima je potrebno manje od 1 sata za izradu svih zadataka. S obzirom da je veliki postotak učenika kojima je potrebno i više od 3 sata dnevno za izradu svih zadataka, ovaj  podatak nam je bitan  u cilju rasterećenja i dodatne pomoći onim učenicima kojima ovakav oblik nastave stvara opterećenje prilikom usvajanja nastavnog gradiva. Najveći broj učenika, njih (31%)  navodi da im najviše nedostaje direktna komunikacija s nastavnicima, dok (21,8%) učenika smatra da im dodatno opterećenje stvara obim gradiva koje dobijaju od nastavnika kao školske obaveze.
Predmeti matematike, fizike, hemije i tehničko obrazovanje učenicima  stvaraju najviše opterećenja jer im je potrebna direktna komunikacija s nastavnicima kako bi mogli bolje usvojiti i razumjeti nastavni sadržaj. Za ostale predmete po opterećenju su se izjasnili da im nije teško pratiti i realizovati zadatke.

OPTEREĆENOST  UČENIKA O TRENUTNOJ SITUACIJI VEZANOJ UZ COVID-19 I ODAKLE DOBIJAJU NAJVIŠE INFORMACIJA O PANDEMIJI
Važno je bilo od učenika dobiti i informacije o njihovoj trenutnoj upućenosti u stanje o zarazi koronavirusom, načinu na koji dolaze do tih informacija te emocionalno-psihološkim poteškoćama koje ova pandemija i trenutna izolacija kod njih može prouzrokovati. Veći broj učenika  informacije o koronavirusu dobijaju putem televizije (40,1%), internet (23,4%), zatim roditelja (19,7%), društvenih mreža (10,9%) i ostali izvori informacija (5,9%). Ovaj podatak je bitan zbog preporuke roditeljima da usmjeravaju djecu na potpune i tačne informacije a koje se mogu dobiti samo od ljudi koji su zaduženi da brinu o zdravlju, preporukama i sigurnosti građana u ovoj pandemiji koronavirusa. Neprovjerene informacije pojačavaju osjećaj straha, tjeskobe i neizvjesnoti koje su i onako već jednim dijelom prisutne kod učenika i njihovih roditelja.
Važno je ponovno ovdje potaknuti roditelje da kvalitetno provode vrijeme sa svojom djecom kod kuće, druže se i nadoknade možda neko vrijeme i period koji nisu mogli imati ranije kao porodica jer su previše bili opterećeni poslom i drugim svakodnevnim obavezama.

MIŠLJENJA O NAMA
Učenicima je data mogućnost da sami navedu sve svoje prijedloge, komentare i pitanja u vezi daljnjeg održavanja nastave na daljinu. U tom dijelu najviše učenika navodi da se što prije želi vratiti u školske klupe njih (81,2%), među svoje prijatelje i normalno školsko okruženje. „Sve mi nedostaje, jedva čekam da se vratimo u školu da vidim prijatelje, nastavnike“. „Želim da ovo što prije završi.“„Prije svega da vam kažem hvala, hvala što ste u ovoj situaciji odlučili da nas vratite u školske klupe i podstaknete nas da učimo. Hvala na velikoj hrabrosti i velikom snalaženju u ovakoj situaciji. Vi ste veliki profesionalci jer ovakvih situacija vjerovatno u studiranju nema. Vase zanimanje je najplemenitije, ponosna sam što imam takve nastavnike, stručne saradnike i sve ostale učesnike školskog života. HVALA!“
Posljednjim pitanjem učenici su i nama vratili optimizam. Svi se nadamo da će epidemija koronavirusa završiti ubrzo i da će se život vratiti u normalu kao što je bio i prije. Ali dok traje važno je paziti na to kako se osjećamo, kako razmišljamo, da budemo odgovorni i da čuvamo svoje mentalno zdravlje.